BLOGI

19.02.2024 Annely Püttsepp

Mõeldes rasedusele ja pisikese beebi imetamisele, läheb süda soojaks. Naise keha on ikka imeline. Beebi kasvab ja areneb meie kõhus, me sünnitame ja seejärjel toidame last rinnapiimaga. Naised on kõikvõimsad!

Ometigi on see imeilus aeg naise kehale väga kurnav ja sel perioodil vajab keha ning organism erilist hoolt. Õige toitumine on oluline nii ema, kui ka lapse seisukohalt. Ema on see, kes lapse eest hoolt kannab juba enne seda, kui pisike ilmavalgust näeb. 

Kuidas toituda nii, et ema ja laps tunneksid end hästi ja oleksid terved? Kuidas on lood vitamiinide ja mineraalainetega? Milliseid toiduaineid tuleks vältida?

06.09.2023 Annely Püttsepp

Tänapäeva elutempo juures võib tervislik toitumine tunduda keeruline ja aeganõudev. See on põhjus, miks suur osa inimesi otsustab minna kergema vastupanu teed ja teha ebatervislikke valikuid, näiteks toidupoest ostes valmistoitu ja/või poolfabrikaate (poolfabrikaatideks nimetame toiduaineid, mis on eelnevalt töödeldud valmistoode, mida saame kodus kerge vaevaga kas lõpuni küpsetada või soojendada. Reeglina sisaldavad need rohkelt küllastunud rasvu, soola, suhkrut ja väga palju säilitusaineid).

06.09.2023 Annely Püttsepp

Dieetide teema on viimastel aastakümnetel muutunud üha populaarsemaks ning inimesed otsivad pidevalt uusi viise, kuidas parandada oma tervist, kaalust alla võtta või saavutada spetsiifilisi tervisenäitajaid. Sellega seoses on turule ilmunud mitmeid erinevaid populaarseid dieete, mis kõik väidavad end olevat parimad või kõige tõhusamad.

Selles kirjutises keskendume kolmele erinevale dieedile, mis on viimasel ajal laialt levinud ja kogunud palju populaarsust: keto dieet, Atkinsi dieet ja paleo dieet. Vaatame lähemalt nende dieetide põhimõtteid, toiduvalikut ja eesmärke ning uurime, kas need dieedid on tervist toetavad ja nii positiivsete tulemustega nagu neid reklaamitakse.

28.08.2023 Annely Püttsepp

Ülesöömise põhjuseid võib olla tänapäeval väga erinevaid: alustades kiire elutempoga, millega kaasnevad valed toitumisharjumused, ning nii toidukordade vahele jätmine kui ka praegusel sotsiaalmeedia ajastul välimuse ja figuuri ületähtsustamine. Saleda välimuse nimel tehakse erinevaid ekstreemsusi alustades imedieetidest ja lõpetades näljutamisega. Sellised käitumisviisid võivad aga viia väga kergelt ülesöömise hoogudeni. Reeglina söömahood sagenevad ja võimenduvad ning toovad endaga kaasa aina hullema toidupohmelli.1

Koostööpartnerid

Scroll to Top